czwartek, 9 czerwca 2016

Zdrowe i szybkie ciasto? Brownie bez cukru i glutenu!


pokrojone kawałki brownie na bialym talerzu

Przy każdym jedzeniu należy zachować umiar - również jeśli chodzi o słodkie przysmaki. Przecież szkoda byłoby z nich całkiem zrezygnować :)
Wystarczy przygotować zdrowe i szybkie ciasto z tego przepisu.

Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że tradycyjną mąkę możesz zastąpić wieloma różnymi składnikami, na przykład burakiem, cukinią czy bezglutenową mąką kokosową. Jeśli natomiast chodzi o cukier, wystarczy odrobina stewii lub daktyle.

Pamiętaj, że brownie to naprawdę szybkie ciasto i aby się nie przypalić oraz nadmiernie nie wysuszyć, nie powinno siedzieć w piekarniku zbyt długo. Poza tym weź pod uwagę, że aby było rzeczywiście zdrowe, także reszta składników powinna spełniać wysokie standardy. Warto użyć dobrej, naturalnej gorzkiej czekolady (optymalnie surowej, jeśli jesteś gotowy wydać na ciasto nieco więcej).

Zastanów się też nad najlepszymi możliwymi dodatkami. Na Święta doskonałe będą cynamon, goździki i mrożone maliny lub borówki. Jeśli natomiast szukasz dodatkowego źródła słodkości, postaw na banany lub rodzynki. Niezależnie od Twojego wyboru, brownie na pewno będzie pyszne!

czwartek, 14 kwietnia 2016

Zapiekanka z ziemniakami i porem

zapiekanka

Tradycyjnym składnikiem w polskiej kuchni są ziemniaki, które zazwyczaj podawane są w tradycyjnej formie jako dodatek np. do mięs. Są one sycące i smaczne. Warto jednak wypróbować innych możliwości, które ze sobą niosą i pokusić się na kulinarne szaleństwo. Sposobem na tzw. kartofla w niecodziennej wersji może być zapiekana z ziemniakami.  To idealne danie, które rozgrzeje i nasyci w chłodne dni, a jednocześnie zadowoli podniebienia nawet największych fanów ziemniaków.

Do przygotowania  zapiekanki potrzebne jest:
Ziemniaki- około 1 kilograma
Por-2 sztuki
Cebula-2 sztuki
śmietana-125 gram
Mleko-1/4 szklanki
Jaja -2 sztuki
Do smaku sól i pieprz
Masło-5 łyżek
Starty ser typ mozzarella do zapiekanek

Obrane i pokrojone w plasterki ziemniaki, gotuje się w wodzie z sola około 8-10 minut. W pierwszym etapie prac, należy rozgrzać piekarnik do 200 stopni oraz dokładnie pokryć  tłuszczem dno i boki naczynia żaroodpornego. Por, po sparzeniu wodą należy pokroić i na 2 minuty wrzucić do gotujących się ziemniaków.
Cebule posiekać i wymieszać z mlekiem oraz jajami . Doprawić do smaku. W naczyniu żaroodpornym należy umieścić przecedzone ziemniaki i por, a następnie zalać je wcześniej przygotowanym sosem i posypać serem. Całość umieścić w piekarniku na około pół godziny.

czwartek, 3 marca 2016

Świąteczna sałatka z brokułami

dużo warzyw z brokułami na pierwszym planie

Znów o brokułach ;) Co prawda, do świąt zostało jeszcze trochę czasu, ale nie zaszkodzi zacząć się już świątecznie inspirować.

środa, 3 lutego 2016

Z czym podawać brokuły?


dwa kawałki brokuł na jasnym tle

Brokuł to jedno z najzdrowszych warzyw. Ma wiele witamin i soli mineralnych, potasu oraz żelaza, warto więc je jeść jak najczęściej, tym bardziej, że jest wiele ciekawych sposobów ich przyrządzania.